Sofiedahlstrom!

Frukost

Godmorgon! Fy vilket väder vi har idag, regn regn regn.. Vilket resulterade till att jag fick hoppa min morgon pw. Tog en längre sovmorgon, och gjorde iordningen en riktigt god frukost (som ni ser på bilden). Det viktigaste målet på dagen och så även det godaste målet på dagen. Ska alldeles strax göra i ordning mig, men först lite kaffehäng framför favvo serien. PUSS!

Imorgon tar jag helg

- Lite kvällsinspo

Hej på er mina fina! Varit påväg fler gånger in här idag men kommit lite andra saker ivägen. Fått en sån otrolig smärta i halsen hela dagen, så åkte hem direkt efter skolan och la mig och vilade en stund innan jag åkte och träffade Madde.Därefter åkte jag och hämtade upp Frida för att köra henne in till stan, och nu är jag hemma igen. Nerbäddad framför ex on the beach, med en kopp te. Imorgon jobbar jag från 12-16, Innan det tänkte jag ta mig en morgon pw och rensa tankarna från annat. Imorgon ska jag även en ny telefon fixas  till mig, ska bli så skönt och då kommer även uppdateringen bli så mycket bättre. Sen är det även en inkommande långhelg imorgon, valborg står på schemat. Då vi är ett gäng tjejer som ska äta lite middag, spela spel, prata och bara umgås. Hoppas på en trevlig kväll helt enkelt! Kikar in här imorgon bitti, PUSS!

7 magövningar med pilatesboll

1. Här ska du sätta din pilatesboll mellan dina ben och sen försöka trycka dig uppåt med hjälp av raka armar. ( Se bilden )

2. Här ska du sitta i en sittande ställning och sedan placera pilatesbollen mellan dina ben. Och försök sedan dra dina knän mot bröstet och lyft då bollen samtisigt från golvet. Och avsluta vid utgångsläget.

3. Här ska du ligga på ryggen och sedan lyfta dina ben så nära huvudet som möjligt. Och för att få en utmaningen, så ska du få med rumpan här också och det gör du genom att lyfta rumpan från golvet när du närmar dig bollen ovanför huvudet.

4. Här funkar det som en vanligt situps, du ska transportera bolen från fötterna till händerna och sen tvärtom. Händerna till fötterna och så fortsätter du så, men tänk på att magen ska jobba under denna övning. Så se till att du ej tappar fokuset, och så du inte drar fram benen/armarna för då gör du det lättare för din mage. (det blir alltså inte lika tungt och du kommer inte få ut maximalträning.

5. Här placerar du dig som på bilden, och lyfter sedan överkroppen från din pilatesboll. Se till att hålla kvar/still benen/fötterna under denna övning. Det ska kännas rejält i sidan, se till att även komma så högt upp du kan, och ta det lika långsamt upp som ner. ( DENNA ÄR MIN FAVORIT NÄR DET KOMMER TILL SIDAN AV MAGEN )

6. Vanliga situps, du placerar dig som bilden på din pilatesboll. Korta men riktigt intensiva situps efter en del repetioner. Denna övningen brukar jag köra i hela 2 minuter för att få maximal träning.

7. Här placerar du dig som om du skulle utföra en planka, du kan även välja att stå kvar och köra plankan också. Men för att göra den mer utvecklade övningen så ska du rulla pilatesbollen in mot kroppen, dina knän kommer då vikas och när din bill rullat längst in mot kroppen så låter du benen rulla sakta tillbaka på bollen. I det hela stora rör dig dig bara in och ut från kroppen med hjälp av pilatesbollen. 

Hoppas ni blir nöjda med förklaringen, och testa dessa övningar. Efter några gånger kommer tekniken sitta, och det kommer ge både träningsvärk och resultat vill jag lova. Bara att kommentera om ni gillade mitt inlägg. PUSS!